Get To Freedom Information And Business :
Home » » Keistimewaan Ayat Seribu Dinar

Keistimewaan Ayat Seribu Dinar

Sunday, June 16, 2013 | 19comments



Bismillahirrahmanirrahiim

Keistimewaan Ayat Seribu Dinar

ayat seribu dinar namanya, ayat ini diamal oleh seorang hamba yang mendapat hikmat ini dari Nabi Allah Khidhir ketika belayar di laut dengan berkata berkat amal ayat ini hamba itu mendapat kemuliaan dan menjadi raja.

Ayat ini mengandungi seribu faedah jikalau di amalkan tiap-tiap kali lepas sembahyang sebanyak tiga kali, insya’Allah akan beroleh seribu faedah, barang siapa yang beramal ayat ini Allah taala akan mengadakan baginya jalan keluar dari segala kesulitan, Allah ta’ala akan memberi rezeki yang banyak dengan tidak di sangka-sangka dan Allah Ta’ala menyampaikan segala hajatnya, dengan beramal bersungguh-sungguh dan yakin kepada Allah, terlindung segala daripada bala di darat dan di laut.

Jikalau dibaca ayat ini kepada orang yang sedang sakit sebanyak 3 kali dan dihembuskan kepada si pesakit itu dan di jampi pada air sebanyak 3 kali diberi minum, insya’Allah si pesakit akan sembuh.
Jikalau mendapat sebarang kesusahan yang amat berat, kesusahan kerana kezaliman orang-orang tamak, oleh peperangan yang ditimbulkan oleh musuh-musuh Negara, beramallah selalu dengan ayat ini selepas daripada sembahyang lima waktu, mudah-mudahan segala kesusahan mendapat perlindungan dari Allah Ta’ala.

Jikalau masuk berperang menentang musuh, tiada binasa oleh terbakar, jika di pukul dengan besi tiada lut dan tiada binasa dari sebarang benda yang bahaya, hendaklah beramal ayat ini dan bertawakkal kepada Allah, baca ayat ini sesudah sembahyang lima waktu, baca ketika hendak tidur tiga kali, baca ayat ini ketika hendak keluar rumah sekurang-kurangnya tiga kali.

Beginilah bacaan ayat seribu dinar:
"Waman Yattaqillaha Yaj’allahu Makhrajan Wa Yarzuqhu Min Haithu La Yahtasib. Waman Yatawakkal ‘Allahi Fahuwa Hasbuh. Innallaha Balighu Amrihi Qad Ja’alahullahu Likulli Syaiin Qadra."

Yang bermaksud: “..Dan sesiapa yang bertakwa kepada Allah (dengan mengerjakan suruhanNya dan meninggalkan laranganNya), nescaya Allah akan mengadakan baginya jalan keluar (dari segala perkara yang menyusahkannya), (2) Serta memberinya rezeki dari jalan yang tidak terlintas di hatinya dan (Ingatlah), sesiapa berserah diri bulat-bulat kepada Allah, maka Allah cukuplah baginya (untuk menolong dan menyelamatkannya). Sesungguhnya Allah tetap melakukan segala perkara yang dikehendakiNya. Allah telahpun menentukan kadar dan masa bagi berlakunya tiap-tiap sesuatu.” (Surah At Talaq Ayat 2-3)

Cara amalan yg ampuh:
1.Silahkan anda bangun tengah malam Jum’at (Usahakan sedapat2 nya
pada malam bulan Purnama 14, di atas jam 12’00.
2.Lalu lakukanlah Mandi Taubat.
3.Setelah itu lakukan Sholat Shunat Taubat 2 Raka’at
4.Disambung dgn Sholat shunat Tahajjaud 2 Raka’at
5.Dan terakhir lakukan Sholat shunat Hajjad 2 Raka’at
6.Sesudah Salam silahkan anda membaca :
~Tawwasulan yakni surattul Al-fatihah 17 X dan,
~surattul Al-ikhlash 17 X, yang di hadiahkan kepada ;
* Baginda Muhammad Saw
* Syaikh Abdul Qodir Al-jailani Qs
* Tuangku Syaikh Maulana Muhammad Ali Hanafiah
*Baginda Wizon
*Kurnia Budi Prasetyo
7.Kemudian silahkan dibaca ayat 1000 dinar (1000 x sekali tamat):
"Waman Yattaqillaha Yaj’allahu Makhrajan Wa Yarzuqhu Min Haithu La Yahtasib. Waman Yatawakkal ‘Allahi Fahuwa Hasbuh. Innallaha Balighu Amrihi Qad Ja’alahullahu Likulli Syaiin Qadra."

Kaifiat: Seandainya putus ma’rifat bagi anda yang mengamalkan amalan ini, maka anda akan di datangi oleh seorang Qadam Suci (Qadam Ayat) dari golongan “Ruh”, yang akan membawa sekantong uang dinar pecahan Coin sebanyak 1000 Dinar yang semuanya terbuat dari Emas Murni. Namun bagi anda yang tidak putus ma’rifat nya maka mulai hari berikutnya Allah akan membukakan kepada anda segala rezki yang sangat gampang anda dapati, apakah rezki dalam bentuk pekerjaan, dalam bentuk jabatan, dalam bentuk Kesehatan, dalam bentuk ketenangan bathin dalam hidup,dalam bentuk mendapat anak, dalam bentuk kecerdasan dan masih banyak Rahasia-rahasia yang akan anda dapati setelah mengamalkan amalan ini. selamat mencoba dan wassalam
Nb : Ya Allah Demi Ke-Agungan dan Ke-Muliyaan Dzat-MU
kabulkanlah dan terimalah amalan hamba-Mu yg melakukan
amalan ini yaa Allah amiin

Alhamdulillahirrabbil’alamiin
Share this article :

19 comments:

  1. Bulshit bid'ah syirik khurofat tahayyul

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang macam gini ini yangvmerusak dan memecah belah umat. Belajar baru satu ayat sudah mensyirik syirikkan dan bidah bidahkan orang. Padahal diri sendiri bisa jadi yang termasuk itu

      Delete
    2. Orang macam gini ini yangvmerusak dan memecah belah umat. Belajar baru satu ayat sudah mensyirik syirikkan dan bidah bidahkan orang. Padahal diri sendiri bisa jadi yang termasuk itu

      Delete
  2. Lebih baik share judi Online, dari pada share kesesatan dalam agama! Tapi, lebih baik lagi tidak keduanya sama sekali.

    Amalan tidak ada tuntunan, secara terang-terangan dibagikan ke khalayak umum. Astagfirullah, kelak antum harus mempertanggung jawabkan apa yang pernah antum bagikan ini.

    ReplyDelete
  3. Hati hati share amalan yang tidak ada dalilnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kalau tak mau amalkan ya sudah... Mulutmu diam saja, belum tentu juga kau benar...

      Delete
    2. Kalau tak mau amalkan ya sudah... Mulutmu diam saja, belum tentu juga kau benar...

      Delete
  4. bukan hanya untuk dibaca saja,tp harus diamalkan isinya,tingkatkan ketakwaan kepada Allah,jalani semua perintahnya dan jauhi semua larangannya,selanjutnya berserahdirilah kepada Allah niscaya Allah akan memberi jalan keluar setiap persoalan yg dihadapinya dan Allah jg akan memberi rezeki yg tdk disangka2 dan yg lebih hebat lg Allah akan menanggung semua urusannya.ini janji Allah kepada hambanya yg benar2 bertakwa kepadaNya dan menyerahkan semua urusan kepadaNya

    ReplyDelete
  5. Tergantung bagaimana memaknainya jangan gampang berkata ini sesat itu sesat ,

    ReplyDelete
  6. Yaa ayyuhalladzina fissilmi kaafaah..
    Masuklah islam dgn sebenar2nya, nabi kiya sdh meningalkan 2 wasiat yg dgn nya kita takkan tersesat selama2nya, alquran dan hadits. Di luar itu sebaiknya tinggalkan.

    ReplyDelete

 
Support : Creating Website | Johny Template | Mas Template
Copyright © 2011. TASBIH KAYU KAROMAH DAN BERTUAH - All Rights Reserved
Template Modify by Creating Website
Proudly powered by Blogger